söndag 11 februari 2018

Den envisa kvinnan som pratar med hundar.

Lotus äger regntäcke och vintertäcke men det är ytterst sällan han använder det.
Han fryser inte speciellt mycket.
Tana hade inte heller täcke för hon så inte ut att frysa hon heller.
Men då fick jag höra att hon berättat i förtroende att hon fryser väldigt mycket hahaha.
Och att hon verkligen behövde ett täcke.
Och när hon sedan säger (vännen alltså).
Men jag vill köpa ett täcke till Tana hon behöver det och jag tycker så mycket om henne.
Så tänkte  jag vad onödigt för henne att lägga pengar på min hund.
När hon sedan sa varje dag -JAG VILL TILL HÖÖKS.
Tana behöver ett täcke.
Tänk på saken.
Ja jag tänkte på saken i flera dagar och tyckte fortfarande att det var för mycket pengar hon kunde faktiskt köpt ett ben bara.
Ja det har hon ju gjort det med.
Så i går när jag satt här och hörde JAG VILL TILL HÖÖKS så tänkte jag ärligt talat ja men vi går till Hööks.
Dom kanske inte har några täcken som passar Tana.
Samtidigt tänkte jag hoppas hon tar med sin lilla drama quen.
Och när vi träffas så står hon där med fröken Drama med väldigt stort D.
Det är en väldigt liten sak som jag alltid glömmer vad hon är för ras.
Men hennes röst är det inget fel på händer det något så vrålar hon som om hon höll på att dö.
Hon har skrämt skiten ur mig flera gånger.Därav kallar jag henne drama quen.
Och jag tyckte det var jättebra att hon var med för jag trodde att Tana behövde tränas att möta småhundar.
Det verkade faktiskt inte som hon behövde det.
För de var inte speciellt intresserade av varandra.
Det var en bra upplevelse.
Vi kom till Hööks och gissa om de hade hundjackor ohh yes.
Tana skulle ju ha ett rött täcke.
Gissa vad det blev?
Blått.
När vi testade i affären så var hon inte exakt samarbetsvillig men när hon kom ut började jag faktiskt undra om hon hade sagt till min vän att hon behövde ett täcke haha.
För hon gick hur fint som helst och verkade trivas väldigt bra i det.
Dessutom är det jättesnyggt hon ser ut som den drottning hon är.
Och lilla fröken drama har ett exakt likadant.
Fast hon är ungefär lika stor som en kanin.
Och vi var alla jätteglada utom Lotus han brydde sig som vanligt inte.
Han gjorde det han brukar göra undersökte omgivningarna och tro mig det är långt från oss till Hööks så han hade mycket att hålla reda på.


Jag måste ta upp en sak till nu när jag ändå skriver.
Jag såg en annons där dom sålde ett äkta lammtäcke till en hund.
Varför köper man ett lammtäcke till en hund?
I mina ögon är det ungefär samma  sak som att tillverka ett täcke av en hund och sätta på ett lamm eller har jag fel?

I alla fall hade vi en trevlig dag i går.
Och jag blev riktigt tacksam.
Och är det något jag undrar över kan jag ju fråga Kvinnan som pratar med hundar (Natalie) för Tana tycks ju berätta för henne om både det ena och det andra så det är bäst jag sköter mig :)

Och så glömmer vi inte att kolla här https://jahiradogproject.com/hundar-till-adoption-available-dogs-2/
                                                   
Och swisha en slant hit 0737 138241 
 
 
 
 
 
Hur snygg är den då? 
                                                    Fröken drama är väldigt liten.Och
                                                    Och lotus ser ut som -Lägg av nu.
                                                    Alla tre dom kunde inte visat
                                                    mindre intresse för varandra :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar