lördag 17 februari 2018

Boven i dramat.

Är nog inte den jag tror.
I går kväll när jag var ute med hundarna var det ganska sent.
Och mörkt.
Jag gick där för mig själv och hundarna uppförde sig väl.
Sedan känner jag att Lotus börjar spänna sig i kopplet.
På andra sidan gräset 500 m eller så med en cykelbana mellan kommer en man med två stora hundar.
Lotus blev jättearg morrade och skällde medans Tana inte gjorde ett dugg mer änn buffade på honom.
Jag vet inte vad hon menade men det såg ut som ta o lugna ner dig nu va!
Så nu sitter jag här och tänker -hur hände detta?
Han har alltid varit världens lugnaste hund.
Hans energi har alltid fått andra hundar lugna.
Men i går var det han som började kaoset inte hon.
Och det fick mig en tankeställare.
Är det jag som gör något fel här?
Hundarna kom aldrig i kontakt med varandra så det blev inte mer än ett jäkla skällande och morrande.
Dom två kommer jättebra överens.Dom leker och håller igång.
Men jag har aldrig sett honom så.
För han är ingen hund som går på snarare tvärtom.
Ska jag byta koppel för jag har läderkoppel till honom och ibland kan det bli ganska halt så det glider.
Jag har alltid trott att kastrerade hundar blir lugnare.
Kanske har helt fel.
Har bestämt mig för att få hjälp i Mars av en klok människa som vet hur det här funkar.
Det här kan kanske bero på att de är två?
Tana har lugnat sig och Lotus tror han äger världen just nu.
Det var allt för i dag än så länge i alla fall.

Så kollar vi här https://jahiradogproject.com/hundar-till-adoption-available-dogs-2/  och har en bra dag :)

                                                    Surgubben med sina kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar