måndag 29 januari 2018

Hundar och jag :)

Jag har alltid varit rädd för pittbull amstaff och allt som möjligen liknat någon av dom till och med boxer om jag sett dom på långt avstånd och inte kunnat bedöma vad det varit för sorts hund.
Det har sina orsaker.
Men när jag skaffade Lotus bestämde jag mig för att ta itu med det så att jag inte skulle överföra mina rädslor på honom.
Så sakta men säkert började jag andas djupt och tänka positivt varje gång jag träffade på någon av dessa hundsorter.
Det gick bra långsamt men bra.
Tills jag en dag på rastgården träffade på en sådan här.

Och ägaren frågade om han fick komma in och leka med våra hundar.
Jag sa att jag var rädd,och hon svarade att han var inte farlig.
Jag kände hur jag sakta dog.
Men han var inte alls farlig trots att han såg ut som om han skulle kunna äta upp mig.
Sedan har jag jobbat med mig själv.
Dock är dessa hundsorter aldrig något jag skulle drömt om att skaffa.
Inte ens om jag visst att det bara fanns en gnutta av dom raserna i hunden.

Ödet har sina underliga vägar.
Här vid mina fötter ligger den här damen.


Hon har varit här i tre dagar.
Det känns som hon alltid varit här.
Första natten fattade hon ingenting och sov i köket för sig själv.
Och Lotus såg ut som vad ska hon här att göra?
Dagen efter var det lite si och så.
Dom kom inte överens om vem som skulle bestämma här.
Men det gick snabbt att komma över när dom fattade att här bestämmer jag.
Klart Lotus säger till när hon far omkring som en blixt.
Men jag känner Lotus och ser direkt när det är något på gång.
Han blir stel som en pinne bak med öronen och svansen rakt upp.
Då är det dags att avbryta.
Nu bryr han sig inte utom när hon får för sig att dominera honom.
Då slänger han ner henne tills hon slappnar av sedan är det bra med det.

Hon och jag har också haft några små duster.
Hon skulle även dominera mig.
Då åkte hon ner direkt (hon såg verkligen ut som hon tänkte,shit det funkade inte)
Hon morrade när jag skulle ta hennes ben men med lite psst och loss så gick det också.

Det värsta var nog när jag skulle duscha henne.
För det skulle hon under inga omständigheter inte!!!
När vi närmade oss badrummet så satte hon emot allt hon kunde och hon är stark.
Men till slut så funkade det efter tio försök.
Och nu är hon ren.

Vi har haft stora mentala diskussioner om att man inte ska kissa och bajsa inne.
Men jag vet hur Lotus var när han kom hit han gjorde absolut ingenting varkens ute eller inne på tre dagar.Samma sak när vi åkte till Barcelona det tog honom två dagar att kissa.
Jag har inte skällt på henne för hon är ju van vid att göra sina behov där hon befinner sig.
I går bajsade hon ute.
Och på kvällen bestämde jag mig för att jag skulle gå tills hon gjorde både det ena och det andra om det så skulle ta fyra timmar.
Det tog två och i morse tog det bara en kvart :)
Hon går jättefint i koppel bredvid Lotus.
Nu ska hon bara lära sig sitt ligg och stanna.Det får ta den tid det tar.
Vi har inte bråttom.
Hon har bara varit här i tre dagar så hon lär sig fort.
Perfect match både till mig och Lotus.

När jag kommer ute med dom två och folk snabbt tar upp sina småhundar eller byter sida på gångbanan kan jag bara tänka på hur löjligt fördumsfull jag själv varit.

Och när folk frågar mig vad hon är för ras svarar jag -Hon är en Tana.
-En tana det har jag aldrig hört talas om blir svaret menar du typ pitbull?
-Nej en Tana.

För det är ju det hon är en Tana jag vet inte vad hon har för raser i sig.
Bryr mig inte heller :)

Så om ni vill adoptera eller hjälpa en hund i Barcelona går ni in här  https://jahiradogproject.com/hundar-till-adoption-available-dogs-2/

Och vill ni skänka en slant (det behövs) gör ni det här) Swich 0737138241





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar