söndag 21 januari 2018

Hej här är jag igen :)

Jag har haft dåligt sammvete för min hund hela veckan.
Jag har legat i sängen med feber och känt mig allmänt döende så det har blivit korta rundor
runt huset för honom.
Men i morgon kommer bandit och "Störet" som vanligt så det blir liv i luckan igen.

                                                                       Bandit

                                                  "Störet" som egentligen heter Milou

"Störet" är bara tre månader gammal och otroligt gullig när han känner för det, men det är inte så ofta han känner för det. Hans mission är att upptäcka världen och det innefattar allt från toarullar, slaskpåsar osv osv :)
Och man kan summera det med att numera vet jag varför jag inte skaffade en valp efter Zeus.
Fördelen med "Störet" är att han är inte min.
Jag kan sitta och gulla med honom från åtta på morgonen till 18 på kvällen.
(det var lögn det kan jag inte alls jag kan gulla med honom när HAN vill) .
Sedan ska han hem igen.
Bandit och "Störet tillhör min bästa väns dotter och hon är duktig med dom.
Jag är imponerad av henne.
Jag har sett många ungdomar skaffa hundar för att sedan tröttna och sälja dom vidare.
Sedan tröttnar nästa ägare och säljer dom vidare.

Jag tänkte göra en egen liten undersökning.
Prata lite med folk jag träffar på om varför de köper dyra nedavlade hundar när de kan adoptera fullt friska hundar som redan är kastrerade och genomgångna på alla sätt och vis.
Jag har pratat med folk om detta tidigare men tro mig man möter på motstånd.
Folk blir defensiva direkt.
 
Jag har en kompis tex som aldrig skulle få för sig att köpa en hund som inte är registrerad i Skk.
Och när jag frågade varför så var svaret för att det är säkrare.
Då vet man vad man får enligt henne.
 
Jag vet att jag skrivit om detta tidigare att i början när jag hade Lotus och jag sa att han kom från Barcelona fick jag bara negativa kommentarer.
Så jag slutade säga vart han kom ifrån.
Numera så blir svaret alltid Barcelona.
Jag har lärt mig mycket sedan han kom in i mitt liv.
Och jag är väldigt stolt över min spanjor .
Har aldrig ångrat en sekund att jag skaffade honom.


Så därför tycker jag att ni ska kolla här   https://jahiradogproject.com/hundar-till-adoption-available-dogs-2/
 
Och om ni kan swisha en 20 eller två så gör ni det här  +46737138241


                                          Med lite hjälp kan fler hundar få sitta i ett
                                          Blomsterfält i stället för på ett kallt betong golv.
                                          Tack för i dag....Pia o Lotus

                                                            

1 kommentar: