onsdag 31 januari 2018

Bajs och kräk.Obs ingen frukostläsning!

Det är sådana saker man aldrig tänker på när allt funkar som det ska.
Men när det inte funkar som det ska då är det allt man tänker på.
Lotus har varit dålig i magen i en vecka nu.
Jag tror jag gått igenom allt.
Ris,risavkok,fisk kyckling potatis.
Ingenting hjälper av de råd man får från veterinär och djursjukhus.
Vårt djursukhus ger jag inte mycket för.
De har alltid samma råd typ du får komma hit och köpa det ena och det andra är alltid deras svar.
Och så länge han dricker är det ingen fara.

I går fick jag rådet att köpa Pro-Kolin.
Så naturligtvis sprang jag iväg och gjorde det på direkten.
(Sprang var att ta i men jag gick snabbt i alla fall)
Apoteket ansåg att jag skulle ge det tre dagar att verka.
Det har inte direkt verkat än men det har bara gått en dag.
Därför sitter jag här kl 06.18 på morgonen efter att ha torkat bajs och tvättat golv.
Sedan kom jag på att jag kanske skulle blöta upp hans torrfoder som innehåller både kalkon och potatis och ge honom några uppblötta bitar åt gången.
För att se om det hjälper.
Hans mage är ju helt tom så den måste ju vänja om sig.
Och är maten uppblött så får han ju i sig vatten också.
Lotus är en hund som gillar att äta ALLT!
Så jag önskar att han kunde tala om för mig vad han hittat som var så gott att han var tvungen att käka det.
Det är inget som smittar för Tana är helt ok.
Hon märker dock att allt inte är som det ska för där han är,är hon.
Hon puttar till honom och gnäller,försöker få igång honom på lek men han är icke intresserad.
Ute lyckas hon få igång honom lite men det syns att han är trött.
Så om mina planer inte funkar och Prokolin inte gör verkan så blir det veterinär i övermorgon.

Tana o andra sidan sett har fattat att man kissar och bajsar ute nu.
Hon är en väldigt rolig hund liksom Lotus när han är normal.
Hon lär sig fort.
Jag har en procedur när vi ska ut och in.
Jag går ut genom dörren först sedan Lotus och sist Tana.
Hon tyckte det var helt fel för hon skulle ut först och in först.
Men hon har börjat förstå att här är hon lägst i rang.
Så hon tittar på mig och väntar men det får gå snabbt för annars ska hon tränga sig före igen.
Om det kommer dagisbarn när vi är ute så ställer hon sig med huvudet mellan mina ben.
Hon vill inte ens se dom.
Och här finns massor av dagis.
Så jag vänder henne så att hon åtminstone tittar åt deras håll och hon gör det typ en sekund.
Men det kan räcka för nu.
Kaniner däremot är väldigt intressanta då ska hon dra iväg,stå på två ben eller vad hon nu tycker är lämpligt för just det tillfället.
Ja det var min historia för idag.
Har ni några bra råd angående magar och ev kaniner dela gärna med er.

Och så kommer ni förståss att gå in på https://jahiradogproject.com/hundar-till-adoption-available-dogs-2/ och kolla lite där.

Och Swicha en tia eller två till +46737138241 många bäckar små osv

                                                   Så håller vi tummar och tår för att
                                                   det här ska hjälpa.



 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar