tisdag 4 juli 2017

Så blev man utskälld igen.

Och då undrar ni ju varför,eller hur?
Klart ni gör :)
Jag var ute med min dog.
Och som vanligt gick han lös men med kopplet vid sidan.
Han går för det mesta vid min sida men han får också springa omkring när det passar mig.
Då kommer det två små hundar som bjäbbar och håller igång.
Som vanligt plockas dom upp av sina ägare.
Medans de skäller utan slut.
Då säger ägaren-Det är faktiskt koppeltvång i Malmö!!!
                    Jag - ja jag vet.
                          -Varför är inte din hund kopplad.
                         -Han är kopplad.
                         -Men du håller inte kopplet.
                         -Nej men han sitter ju bredvid mig och bryr sig inte ett dugg om dina
                          hundar.
                         -Nä men han kan ju faktisk skada dom.
                         -Nej det kommer han inte att göra.
                        -Men våra hundar kan skada din.
                        -Hur skulle det gå till ni står ju och håller dom i famnen?
                        -Ja men bara så DU vet så är det OLAGLIGT att inte ha koppel på sin
                          hund.
Och jag känner bara VARFÖR gav jag mig in i denna diskussion .
Tog Lotus koppel och promenerade hem och slutade vara lagbrytare.
                                          Ha en bra dag bryt inga lagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar