torsdag 29 juni 2017

Varför????

Om ni är trötta på mitt hundsnack så är det här nog inte för er.
Jag börjar med varför för att jag lärt mig mycket sedan jag skaffade Lotus.
Väldigt mycket om fördomar och märkliga åsikter.
Men också mycket kärlek och uppmuntran.
Det finns de som inte vill att deras hundar ska umgås med min för att han kommer från Spanien.
Och han kan bära på fruktansvärda sjukdomar som kan smitta andra hundar.
Dom orden har jag hört flera gånger.
Och numera orkar jag inte ens gå in i en diskussion om det.
Lotus är dock inte en ensam hund :)
Han har fler kompisar än jag har.
Han är älskad av alla som bor i vårt område från småbarn till vuxna.
Men om vi befinner oss någon annanstans och någon frågar vart jag köpt honom,
och vad han har för raser i sig då blir det en helt annan sak.
Ju mer man lär känna honom desto mer ser man att han är dobberman först och främst.
Och labbe hmm ja det märker man på matintaget.
Labbar älskar att äta.
Lotus älskar mat så till den milda grad att han är för tjock.
Så nu kör vi på bantning så att jag åtminstone ska känna hans revben någonstans.
Det går bra.
Jag har världens bästa spanjor :)
Och jag anser på fullt allvar att han är mer kollad när det gäller sjukdomar än vad de flesta hundar här i Sverige är.(Min åsikt)
Både av Dogs of Pegasus där han kommer ifrån och min veterinär.
I dag satt jag och tittade på filmer från Dogs of Pegasus.
Och kände att jag ville ta hem alla hundar.
Men det kan man ju inte hur gärna man än vill.
Vilket jobb dom lägger ner på våra fyrbenta vänner.
Jag önskar att jag också kunde jobba med dem för de är helt otroligt engagerade.
Så är även jag men på hemmaplan.
Om någon frågar mig om råd så är jag villig att hjälpa.
Jag ser det nämligen som en styrka att be om råd vilket även jag gör.
Det visar att man bryr sig.
Och inte tror att man kan allt själv,vilket man oftast inte kan.
Lotus finns med mig i med och motgång.
Jag kommer aldrig att lämna honom.
För det är helt otroligt hur mycket en hund kan uppleva och ändå ha tillit till människan.
Jag vet inte hur många hem han haft och jag forskar inte i det heller.
Jag bara undrar för mig själv ibland hur man inte vill ha en hund som honom.
Men på samma gång är jag glad att han är hos mig nu.
Och det kommer han alltid att vara.
Det finns så många hundar i denna värld som bara vill leva utanför en bur.
Så om ni vill ge någon av dom ett hem gå in på https://www.facebook.com/Dogs-of-Pegasus-507068812714197/?ref=ts&fref=ts.
Det är värt det.
För det bemötande jag fått där har alltid varit bra.
Jag har också frågor.
Även om jag haft två hundar innan så har dom inte varit av samma ras.
Så det var mycket jag inte visste när jag gav mig in på det här.
Men det är något av det bästa jag gjort.

                                                    Det här är Lotus.Från Spanien :)
                                                    Alla ni som älskar honom.
                                                    Ni som inte gillar adoptioner.

                                                  Skulle ni önskat att detta var han?
                                                  För det kunde det ha varit.
                                                  Och det har det varit.
                                                  Bilden kommer från Dogs of Pegasus.


 
 
 
 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar