onsdag 28 juni 2017

Ursäkta språkbruket,

men jävla väder!!!!
Här går jag omkring o hostar,nyser.
Ögonen rinner och kliar.
Jag är typ allmänt trött och sur och blir förbannad på minsta lilla grej.
Inte alls min vanliga stil.
Men pollen,måste det finnas så mycket av den varan?
Man ser den ju flyga omkring.
Och tro mig jag som älskar naturen tycker faktiskt att den kan lugna ner sig lite.
Regn är vad jag vill ha massor av regn för det hjälper.
Det kommer tre droppar och man tänker,yezzzz nu blir det regn o åska.
Men nopp.
Häromdagen när jag var hemma hos fru C började det regna precis när vi gick av bussen.
Fel tillfälle om man säger så.
Jag såg ut som om jag badat med kläderna på.
Det var jätte trevligt att träffa familjen G.
Ok nu kommer vi in på hundar igen(mina barn tycker jag pratar för mycket om hundar).
Vi går på bussen,han går fint vid min sida.
Tre barn börjar skrika som om det var ett lejon jag hade med mig.
Jag frågade dom snällt o vänligt varför dom skrek?
Men jag fick inget svar.
Då säger deras mamma som satt längre bak att man inte ska ha hundar på en buss.
Dom är farliga och smutsiga.
Ok,jag förstår om man är rädd för hundar (jag går själv helst inte nära en  pitbull eftersom jag och min förra hund blivit bitna).Men jag jobbar på det för att inte överföra min rädsla till min hund.
Som sagt pollen,jag känner irritationen stiga.
Tänker för mig själv andas djupt ta det lugnt.
Och jag säger -Hunden ligger på golvet,han gör absolut ingenting.
Han har lika mycket rätt att vara på denna buss som ni.
Fint va?
Mycket lugnt och fint av mig.
Det jag hade lust att säga var inte riktigt lika fint.
Så det ska vi nog inte gå in på.
Då kommer det upp en kvinna sätter sig väldigt nära mig och frågar om hon får klappa Lotus.
Klart hon fick.
Han fortsatte ligga ner för det var det han skulle göra.
Hon klappade o pratade med honom och tyckte han var jättefin.
Men gnället på barnen fortsatte och mamman pustade och stönade.
Till slut fick kvinnan nog.
Reste sig upp och sa precis vad jag ville säga :)
Nämligen -Hunden har lika mycket rätt att vara på bussen som ni.
                   Och om ni har problem med det så tycker jag ni ska gå av o ta nästa buss.
Yezzzzzz ibland finns det folk som kan läsa tankar :)
Sedan blev det tyst.
OCH JAG FORTSATTE RESAN HEM MED MIN JÄVLA POLLENALLERGI!!!!!

                                         Pollen jag hatar dig djupt och innerligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar